FANDOM

Język druhir jest odłamkiem języka elfów wysokich, tyle że z naciskiem na dialekt z Nagarythe. Poniżej przedstawiam przetłumaczonych jedynie ułamek słów które mogą się przydać. Źródłem tych słów jest http://warhammeronline.wikia.com/wiki/

  • Autarii – Cienie z gór „Czarnego grzbietu”. Tak samo zwie się okolic wokół stolicy Naggaroth.
  • Caedlin – Maska ze złota bądź srebra w zależności od pozycji szlachcica Druchii z Hag

Graef. Ma ochraniać ich przed zabójcza mgłą która otacza miasto nocą.

  • Courva – Narkotyk przybyły z Lustii. Ma on wyostrzać zmysły, jest uzależniający.
  • Dalakoi – “Obrona przed śmiercią” Określenei używane do zbroi które noszą Druchii na

wojnie.

  • Drachau – “Ręka nocy” jest tytułem nadawanym władcą poszczególnych miast Naggaroth.
  • Draich – Długi miecz dwuręczny używany przez egzekutorów.
  • Drannach – „Przebijający niebo” jest włócznią/halabardą stosowana przez piechotę Druchii.
  • Dru Perim – Konwent męskich czarodziejów który pomógł Malekithowi po oderwaniu Nagarythe od Ulthuanu. Zostali wybici po ujawnieniu przepowiedni iż z ręki współplemieńca, maga płci męskiej zginie Malekith.
  • Glaith – Krótkie ostrze używane do rytualnych walk.
  • Hadrilkar – Oznaka przynależności do służby danego rodu szlacheckiego, noszona na szyi. Potocznie nazywa się ją „obrożą służących”.
  • Hakseer – Pozwolenie dla szlachty na roczną kampanie na wodzie.
  • Hanil Khar – Festiwal który oznacza koniec pory grabieży i początek zimy. Podczas niego Szlachta odnawia swą przysięgę lojalności przed Drachau popierając ją hojnymi darami.
  • Hithuan Miara której odległość mierzy się w mieczach. Mówi ona jasno o odległościach jakie powinny dzielić jednego Druchii od drugiego zależnie od ich statusu społecznego.
  • Keikalla – Dzwonki które mają odstraszać złe duchy. Noszone przez tych spośród Druchii, którzy wierzą w ich siłę.
  • Khaitan – Szata z jedwabiu często noszona przez czarodziejki. Zdobią ją runy.
  • Maelith – Duchy zmarłych Druchii które przesycone są pragnieniem krzywdzenia i patrzenia na cierpienia innych.
  • Maibd – Tytuł którym często określa się młode wiedźmie elfki. Tłumaczyć to można jako „Narzeczona Khaine’a”
  • Nauglir – Tak Druchii nazywają zimnego.
  • Sa'an'ishar – Rozkaz używany w formacjach Druchii. Oznacza utrzymanie pozycji. A w wolnym tłumaczeniu „Włócznie i tarcze!”
  • Tulluch – Inna nazwa którą Druchii określają wiedźmią elfkę.
  • Uraithen – “Deszcz śmierci” to określenie jakie Druchii używają dla kuszy samopowtarzalnej. Jest ona standardem w armii gdy Mroczne elfy ruszają na wielką wyprawę.
  • Vaulkhar – Dowódca armii stworzonej przez jednego z Drachau. Nazywa się ich też tworzącym łańcuchy gdyż to on decyduje o tym czy jeńcy zostaną niewolnikami czy ofiarami.
  • Vauvalka – Nielegalni czarodzieje potrafiący używać Dhar. Określa się tym mianem także te spośród czarodziejek które po cichu sprzedają swe usługi magiczne.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki