FANDOM

Niewolnicy to podstawa ekonomii w Naggaroth . Zajmują się oni wszelkimi pracami fizycznymi, a w szczególności tymi najcięższymi jak praca w kopalniach czy wyrąb drzew . Są jednak wyjątki od tej reguły . Życie niewolnika nie jest wiele warte samo w sobie, jednak ich wartość na rynku towarów jest już ściśle określona. Co potem klient zrobi ze swoim „towarem” nie jest już zmartwieniem sprzedającego.

Oczywiście sprzedaż niewolników jest bardzo opłacalnym interesem jednak by się tego podjąć należy wykupić odpowiednią licencję. Nie jest to łatwe bo oprócz wpływów potrzebnych by ją zdobyć, należy uiścić opłatę: 200 złotych monet dowolnego kraju[zastępczo używać tu będę skrótu ZK odnoszącego się do koron imperialnych w których podana jest większość sprzętu. Jednak handlarze przyjmują też inne monety licząc ich wartość w zależności od kruszcu w jakim zostały wykonane i pod warunkiem iż nie zostały „oberżnięte”] . Można też sprzedać niewolnika poprzez Zawodowego handlarza kosztować to jednak będzie 4/5 jego wartości rynkowej z uwagi na prowizje.

Niewolnika traktować można jak osobistego sługę, tragarza czy zabawkę. Trzeba jednak pamiętać że zwierze które poznało wolność nie będzie chciało pozostać w niewoli. W zależności od tego kim był wcześniej niewolnik może próbować zabić swego pana lub uciec. Niewolnik schwytany bez swego właściciela jest konfiskowany i składany przy najbliższej okazji w świątyni jako ofiara dla Khaine’a.

Istnieją rozmaite sposoby wymuszenia posłuszeństwa. Można to osiągnąć przez metody fizyczne jak kajdany, pęta, czy kary cielesne jak i oddziaływanie psychiczne; surowe kary, odpowiedzialność zbiorowa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki